Product zoeken

winkelwagen

Winkelwagen is leeg

Algemeen

Welk type brommobiel heb ik?

Aan de hand van uw chassisnummer kunt u zien welk type brommobiel u heeft. 
Hieronder hebben we dit voor u weergegeven, zodat u gericht kunt zoeken naar onderdelen.

VLGC33VBO 300 JS20FD NOVA
VLGC33VBA 300 Evolution JS16FD AMBRA
VLGC03VBO Mac 300 JS28FD X-TOO DIESEL  
VLGC18VBO Mac 340 E JS42FD X-TOO S  
VLGE34VBA 400-4 JS34CR X-TOO R CDI 
VLGC34VBO 400 JS3002 X-PRO
VLGC34VBA 400 Evolution JS40FD OPTIMAX  
VLGC04VBO Mac 400 JS34MPE X-TOO R MPE 
VLGE44VBA 500-4 JS34FD X-TOO R  
VLGC45VBA 500 Evolution JS44FD X-TOO RS (met Lombardini progress motor)
VLGC45VEA 500 Evolution JS44CR X-TOO RS (met Lombardini DCI motor)
VLGC15VBO Mac 500 JS36CR IXO
VLGE24VBA Minivan 500-4 JS36FD IXO
VLGE64VBA Pick-Up 500-4 JS32FD X-TOO MAX DIESEL
VLGK34VBA AIXAM A.721 JS32MP X-TOO MAX MPE ESSENCE
VLGK44VBA AIXAM A.741 AL0520 BE TRUCK 
VLGK04VBA AIXAM SCOUTY LS0820 BE TRUCK X4 350    
VLGK04VBA----- AIXAM SCOUTY R JS22FD BE UP ancienne version
VLGK24VBA AIXAM CROSSLINE VSP JS22MP BE UP ESSENCE
VLGK34VBR.............. AIXAM CITY Z402 JS22FD BE TWO
VLGK44VBR............... AIXAM ROADLINE Z402 AL5610 BE FOUR 320 
VLGK24VBR.............. AIXAM CROSSLINE Z402 5640BT BE FOUR 350
VLGK34VBR.............. AIXAM CITY SPORT Z402 P18100 BE FOUR 220SP   
VLGK04VBR.............. AIXAM SCOUTY Z402 P18100 BE FOUR 220 
VLGK34VBS...... AIXAM CITY S Z402 P72CAO BE FOUR 180   
VLGSV43AF......... CITY P70C10 BE FOUR 50 HR  
VLGSV42AF.......... CROSSLINE Q4 BE FOUR 50
VLGSV43AF.......... GTO AL2020 BE PRO 300
VLGSV45AF....... CROSSOVER LU2060 BE PRO 350
VLGSV41AF....... COUPE P72AAO BE PRO 180  

 

VF9DVB Divane VMSCH2200 Barooder
VF9DPB Opale VMSCH1600 Media
HF9BLX Transporter VMSCHJF Stella
VF9XLD VX550    CH2
VGP09Y2DB Abaca VH861BCDA (Paris) M.Go
VGP08Y2DB Albizia VH861BYDA (1E SXI)  
VGP97BLY / VGP97BOY Titane VH861BBCDA (2e SXI DCI)  
    VH851XLSA MC1
    VH852X4SA/VH852XXS MC2
    VH840BBL Virgo
    CH840PBL Practic
 
ZD500 Sulky VHJCE75M Spacia 2D6EKELM Eke

 

Welke aandrijfriem heb ik nodig?

Hieronder wordt per merk/model brommobiel weergegeven welke aandrijfriem nodig is. Daarachter kunt u het artikelnummer vinden waar deze onder te koop is. Het kan zijn dat enkele aandrijfriemen niet op de webshop staan, hiervoor kunt u contact met ons opnemen.
 

Merk Model/ Type Artikelcode EPCOUR of Alternatief
Aixam A540 Twin/400 (1e serie)/Scouty 1093 EPCOUR022
  500.4/A741/A751 2516 EPCOUR038
  Mega 3336 EPCOUR037
  Aixam modellen 2008 (City; Roadline; Crossline) 3232 EPCOUR042
  Aixam modellen 2011 vanaf chassisnr: 3129401 4165 EPCOUR044




Amica 1100 1942 704036
  1250 2886 704039




Arola 16/20/40 Sachs   21x10x690 v-XZ




Bellier VX 550 1117 EPCOUR025
  Divane (Yanmar) 1090 EPCOUR028
  Divane (Yanmar) 1090 EPCOUR028
  Transporter 1117 EPCOUR025
  Opale |/|| 3987 EPCOUR040
  Jade 3987 EPCOUR040
  Docker 3987 EPCOUR040




Canta Honda 2885 704040




Casalini Ydea 1090 EPCOUR028
  Sulky 1942 704036
  Sulky met Honda motor 2885 704040




Chatenet Stella 124; Media/Barooder met Lombardini 1092 EPCOUR027
  Barooder met Yanmar 2513 EPCOUR029
  Chanelle CH26 3987 EPCOUR040




DUE   1092 EPCOUR027*
*Let op: Origineel is de aandrijfsnaar iets breder en zit er aan de binnenzijde een langsgroef




Erad Spacia 1216 EPCOUR024
  Spacia met Yanmar 1093 EPCOUR022
  of 1092 EPCOUR027




Grecav Eke 3984 EPCOUR033
  Sonique 3989 EPCOUR042




JDM Titane;Albizia;Abaca 2513 EPCOUR029
  Roller koppeling Stilfreni 1090 EPCOUR028
  Aloes met Yanmar 3987 EPCOUR040
  Aloes met DCI 4166 EPCOUR045




Ligier Optima met Robin 2514 EPCOUR023
  Optima met Lomb 1 cil 1094 EPCOUR026
  Ambra/162/Nova 1094 EPCOUR026
  Ambra/162/Nova 1079 EPCOUR003
  X-Too Lombardini M3 2514 EPCOUR033
  X-Too R; S en RS met Lombardini Progress 3987 EPCOUR040
  X-Too en X-Too (Max) 2514 EPCOUR033
  X-Too R en RS met DCI 3361 EPCOUR041
  IXO met DCI 3361 EPCOUR041
  X-Pro 1094 EPCOUR026




Microcar Virgo / MC1 en 2 met Lombardini 1092 EPCOUR027
  MC1/MC2 met Yanmar motor 2513 EPCOUR029
  M.Go (1) 1092 EPCOUR027*
  M.Go (2) met DCI motor 4165 EPCOUR044
  M8 4165 EPCOUR044
*Let op: Origineel is de aandrijfsnaar iets breder en zit er aan de binnenzijde een langsgroef




Piaggio MK500 2514 EPCOUR033




Tasso Bingo 3338 EPCOUR021

Welke steekmaat heeft mijn brommobiel?

Bouwjaar brommobiel

Steeds opnieuw worden wij geconfronteerd met het feit dat men verkeerde informatie verstrekt over het bouwjaar / de ouderdom van een brommobiel. 

 

Vooral op diverse verkoopsites worden brommobielen aangeboden met bouwjaar 2005 terwijl deze veel ouder zijn. Weliswaar staat dan op het kentekenbewijs (kentekenbewijs deel 1A en deel 2) dat de eerste toelating en/of datum eerste afgifte in Nederland 2005 is, maar op deel 1A staat onder het kopje bijzonderheden vaak de tekst: "Deze brommobiel is eerder in gebruik genomen dan onder de datum eerste toelating vermeld".

 

Helaas wordt dit niet altijd gelezen en daar wordt dan ook handig ge- of misbruik van gemaakt.

Alleen als deze tekst niet staat afgedrukt op het genoemde kentekenbewijs dan kunt u er van uitgaan dat de datum eerste toelating ook daadwerkelijk het bouwjaar weer geeft. In alle andere gevallen is het verstandig om contact op te nemen met uw dealer of de importeur van de bewuste brommobiel.

 

Helaas is het met de invoering van de nieuwe kentekencard de opmerking: "Deze brommobiel is eerder in gebruik genomen dan onder de datum eerste toelating vermeld" komen te vervallen en staat daarop alleen de datum eerste toelating vermeld. Alleen voor brommobielen die na 2006 nieuw op kenteken zijn gezet kunt u daar waarde aan toe kennen. 

Hoe moet ik de motorkoppeling demonteren?


Stap 1. Draai de centrale bout los (bij voorkeur met een luchtsleutel)

Stap 2. Neem een dunne lange beitel of lange schroevendraaier en steek deze
             tussen de motorkoppeling en het vliegwiel.
             Let op:
            a. Deze steel van deze beitel of schroevendraaier moet zo dus zijn dat deze zonder problemen
                tussen de  motorkoppeling en het vliegwiel past zonder dat de wang van de motorkoppeling
               wordt verbogen.
           b. De kop van de beitel of schroevendraaier moet zodanig worden geplaatst dat deze
               tussen een bout kop ( waar het vliegwiel aan de motor is gemonteerd) en de binnenste
               opstaande rand van de motorkoppeling komt te liggen. (Zie video)

Stap 3.  Sla nu een moker of stevige hamer op de beitel of schroevendraaier zodat de
             motorkoppeling los schiet van de conus waarop deze zit vast geklemd.
             (Uw beitel of schroevendraaier ligt nu immers tussen de bout kop van het
              vliegwiel en de binnenste ring van de motorkoppeling, de conuciteit van dit stuk
              gereedschap zorgt ervoor dat de twee delen van elkaar worden gescheiden)


Uiteraard kunt u ook gebruik maken van een speciale trekker.
 

Aanhaalmoment Kopbouten Lombardini Focs LDW 502

Elektrisch schema Lombardini met dynamo en/of laadspoel

Aansluiting stopsolenoid Yanmar

- Zwarte draad = min (massa)
- Rode draad krijgt stroom via het contact (dus zodra de brommobiel op contact wordt gezet)
- Witte draad, dit is de schakeldraad, deze krijgt even stroom (een puls)
(als er langdurig stroom op de witte draad wordt gezet dan verbrand de stopsolenoid)

De pen van de stopsolenoid wordt aangetrokken (in) tijdens het starten en blijft tijdens het draaien van de motor op deze stand staan.

Als de motor wordt uitgezet wordt de stroomop de rode onderbroken en komt de pen naar buiten en wordt de brandstof toevoer onderbroken.

Montage regelateur veren Honda GX 160

Korte handleiding spuiten autolak

Korte handleiding spuiten autolak     

Het te spuiten oppervlak moet schoon en droog zijn, ontvet het te behandelen gedeelte met een ontvetter.

De spuitbussen zijn voorzien van verf op thinnerbasis.​

 

1.     Vul eventuele oneffenheden op met plamuur of filler.

 

2.     Schuur tot een mooi glad resultaat met eerst korrel 400/800 en daarna met korrel 1200.

 

 

3.     Plak alle gebieden die niet worden gelakt met afplaktape en kranten, zorg dat je de lak kunt uitwaaieren naar goed gedeelte.

 

4.     Eventueel (hecht)primer aanbrengen (bij kunststof delen kunststof primer gebruiken).  Houd de spuitbus met primer op ongeveer 20/30cm afstand en breng een aantal dunne lagen primer, met intervallen van 20 minuten, aan.         Daarna licht schuren korrel 2000.

 

 

5.     Schud de spuitbus autolak krachtig gedurende 2 minuten. Laklaag aanbrengen in meerdere dunne lagen, wacht tussen de lagen ongeveer 10 minuten, ga door tot het geheel goed is gedekt.

 

6.     Metallic lak is mat en moet afgewerkt worden met  door blanke lak. Na 20 minuten de blanke lak aanbrengen in meerdere dunne lagen en een beetje “uitnevelen” over de bestaande laklaag. 

 

       LET OP! 

      1K blanke lak is gevoelig voor vocht. Zorg voor een droge en warme ruimte om de lak aan te brengen. Mochten er toch witte vochtplekken zijn ontstaan dan kun je deze wegwerken met een fohn.

      2K blanke lak is veel minder vochtgevoelig.

 

 

7.     24-48 uur laten drogen afhankelijk van temperatuur, daarna het geheel licht schuren met waterproof schuurpapier korrel 2000. (Pas op dat je niet door de blanke laklaag heen schuurt).

 

8.     Is het geheel mooi glad, dan eventueel polijsten met Commandant nr. 4 of Paint-Renovator van Autoglym.

 

 

9.     Als laatste de hele auto in de was zetten ter bescherming. 

Veel succes, 
Team Brommobielsloperij 
 

  Benodigde producten:
 
    Ontvetter
    Plamuur en/of filler
    Kunststof) primer
    Droog schuurpapier (korrel 400/800, 1200 en 2000)
    Waterproof schuurpapier (korrel 2000)
    Afplakband
    Spuitbus autolak in kleur
    Spuitbus 1K of 2K blanke autolak (bij metallic kleur)
    Polijst middel (commandant nr 4 of Paint-Renovator van Autoglym
    Autowas

Het programmeren van de afstandsbediening met 3 knoppen

Het programmeren van de afstandsbediening met 3 knoppen

 

Stap 1: Ontkoppel de accu.

Stap 2: Zorg dat de batterij in de afstandsbediening zit en monteer de accuklem.

Stap 3: Druk binnen maximaal 3 seconden op de knop 'sluiten' (dit is een rood of groen lampje) de deuren sluiten. 

Stap 4: Wacht 30 seconden en blijf met de afstandsbediening in de buurt van het voertuig.

 

Het programmeren is voltooid

 

* als het systeem niet werkt, herhaal de bovenstaande procedure dan maximaal 3 keer.

LET OP: Wanneer de accupool losgekoppeld is geweest i.v.m. werkzaamheden, kan het mogelijk zijn dat de afstandsbediening opnieuw geprogrammeerd moet worden.

 

 

Programmeren van het display

 

Procedure voor het programmeren:

Let op dat de portierschakelaar werkt (de binnenverlichting is dan aan).

Laat het linkerportier open tijdens het programmeren.

De onderstaande 3 acties moeten binnen 3 seconden verricht worden (per actie).

 

Stap 1: Druk op de setting knop op het display (1) en houdt deze ingedrukt.

Stap 2: Draai de sleutel op de 'accessoire' stand ('A' positie op het contactslot)

Stap 3: Druk op de 'contact' stand ('M' positie op het contactslot) en houdt de knop meer dan 5 seconden ingedrukt. Er verschijnt een letter, dit betekend dat u in het menu zit.

 

Menu 1: Instellen taal.

- Druk kort op de knop (1) A = (Engels, Mijlen)

- Druk langer om te bevestigen en ga verder naar het volgende menu.

 

Menu 2:

- Kies 1 t/m 5 (fabrieksinstelling: 3)

- Druk langer om te bevestigen en ga verder naar het volgende menu.

 

Menu 3:

- Druk kort op de knop om de juiste brandstof te selecteren.

  > M.Go 2 heeft extra mogelijkheden: D1= Progress  D2= DCI

- Druk langer om te bevestigen. U gaat automatisch weer uit het menu.

 

LET OP: Als bij het instellen van de brandstof gekozen wordt voor benzine of elektrisch, dan werkt het gloeisysteem niet.

 

Aixam

Wat te doen als je Aixam heel erg rookt?

Heb je een Aixam die erg rookt?
- Oorzaak is vaak dat men te lang door rijdt met een kapot flexibel uitlaat deel.
- enorme rook ontwikkeling, ook vaak in de auto (voorraam wordt zwart aan de binnen zijde)
- motorolie wordt erg stroperig/ dik
- soms zijn zelfs de klepstoters te warm geweest (door dikke olie wordt de kop niet gesmeerd)
- vaak te grote klepspeling

Achter de radiateur zit aan de achterzijde van het blok een m6 dopmoer met daarachter een koperen ringetje (voor het afdichten) en daar achter een stelschroef (schroevendraaier) met een borgmoer.
Deze in draaien. Een kwart slag doet al heel wat. Wel moet de motor vlot oppakken als je gas geeft. Te ver indraaien heeft tot gevolg dat de motor slecht op toeren komt/ slecht op trekt. Bij het testen de borgmoer wel vast zetten.

Handzender programmeren

Hieronder wordt stap voor stap uitgelegd hoe u de handzender kunt programmeren.

A.  Steek de sleutel in het contactslot.
B.  Draai de sleutel 5 x van UIT naar STARTEN. Iedere draai van UIT naar STARTEN
moet binnen 3 seconden gebeuren. Laat de laatste keer (de vijfde keer) de sleutel 3 
seconden in de STARTEN stand staan.
C.  De richtingaanwijzers zullen 2 seconden constant branden.
D.  U bevindt zich nu in de programmeer modus.
E.  Druk op de ‘sluit’ knop van de eerste handzender => richtingaanwijzers knipperen 2 
maal.
F.  Druk op de ‘sluit’ knop van de tweede handzender => richtingaanwijzers knipperen 
2 maal.

Beide handzenders zijn nu geprogrammeerd op het voertuig.

Microcar

Service indicator 5000 km vooruitzetten

Let op dat de portierschakelaar werkt (de binnenverlichting is dan aan).
Laat het linker portier open staan tijdens het programmeren.
De onderstaande 3 acties moeten binnen 3 seconden verricht worden (per actie):

1: Druk op de setting knop op het display (1) en houdt deze ingedrukt.
Draai de sleutel eerst:
2: Op de "accessoire" stand (“A” positie op het contactslot).
3: Daarna op de "contact" stand (“M” positie op het contactslot) en laat de knop meteen los.
Let op: In de contact positie moet de knop binnen 1 seconde losgelaten worden.
Als u te lang drukt dan komt u bij de parameters setting.
Haal de sleutel uit het contact en controleer of de service indicator is teruggesteld.
Het is niet mogelijk om het service interval te wijzigen. Deze is standaard ingesteld op 5000 KM.
(Zie voor het resetten service interval Dué, technische memo 006).

Display/afstandsbediening programmeren

Programmeren van de afstandbediening
Ontkoppel de accu.
Zorg dat er een batterij in de afstandbediening zit en monteer de accuklem.
Binnen maximaal 3 seconden: Druk op de knop sluiten (rood of groen lampje), de deuren
sluiten. Wacht 30 seconden. Blijf met de afstandbediening in de buurt van het voertuig.
Het programmeren is voltooid.
> Als het systeem niet werkt, herhaal de procedure max. 3 keer.
LET OP: Wanneer de accupool losgekoppeld is geweest i.v.m. werkzaamheden, kan het mogelijk zijn dat de afstandbediening opnieuw geprogrammeerd moet worden.

Programmeren van het display
Procedure voor het programmeren:
Let op dat de portierschakelaar werkt (de binnenverlichting is dan aan).
• Laat het linker portier open staan tijdens het programmeren.
De onderstaande 3 acties moeten binnen 3 seconden verricht worden (per actie).
1: Druk op de setting knop op het display (1) en houdt deze ingedrukt.
2: Draai de sleutel op de "accessoire" stand (“A” positie op het contactslot).
3: Dan op de "contact" stand (“M” positie op het contactslot) en houdt de knop meer dan 5
seconden ingedrukt. Er verschijnt een letter. U bent nu in het menu.
Menu 1: Instellen taal F = (Frans, kilometers).
• Druk kort op de knop (1) A = (Engels, Mijlen).
• Druk langer om te bevestigen en ga verder naar het volgende menu.
Menu 2: Lichtsterkte van de nachtstand instellen.
• Kies 1 t/m 5 (fabrieksinstelling : 3).
• Druk langer om te bevestigen en ga verder naar het volgende menu.
Menu 3: Instellen van de brandstof (benzine, diesel of elektrisch).
• Druk kort op de knop om de juiste brandstof te selecteren.
> M.GO.2 heeft extra mogelijkheden : D1 = Progress, D2 = DCI
• Druk langer om te bevestigen. U gaat automatisch weer uit het menu.
Let op: Als bij het instellen van de brandstof gekozen wordt voor benzine of elektrisch, dan
werkt het gloeisysteem niet.

Komt de ruitenwisser niet terug in de neutraal stand en/of werkt de interval stand niet?

Komt de ruitenwisser niet terug in de neutraal stand en/of werkt de interval stand niet?

De oorzaak hiervan is vaak een kapotte diode / weerstand (onze code 3799). Deze vindt u in de kabelboom die door de aluminium stuur kolom loopt.

Deze kabelboom moet worden open gestript en u dient de weerstand op te zoeken. De plaats waar deze zit is vaak wel “voelbaar”. De weerstand heeft namelijk een duidelijke verdikking (zie foto)

Banden Advies


             1.                 2.  

Welke nieuwe velgen kan ik krijgen voor mijn Microcar?

De volgende velgen zijn beschikbaar voor Microcar.
Deze kunt u bij ons bestellen. Voor meer informatie kunt u contact met ons opnemen.

 
Microcar Virgo 13 inch Microcar Virgo 13 inch  
 
M.Go 1 13 inch    
M.Go 2 14 inch M.Go 2 14 inch M.Go 2 15 inch
   
M.Go 2 Highland 14 inch    
   
M.Go 1 F8    
 
MC1 / MC2 13 inch MC1/MC2 13 inch  
   
MC Highland 13 inch    

 

Inlezen CDV zender Microcar

Inlezen CDV zender (Microcar MC1 met Lombardini / gelijk aan Microcar Virgo)
1. Accu pool 10 seconden los halen
2. Accu pool weer monteren
3. Binnen 20 seconden 2 x de knop van de zender rustig achter elkaar in drukken en vervolgens de zender 25 seconden bij de auto houden (deze wordt dan in gelezen)

Extra informatie Microcar onderdelen

De Virgo II is er vanaf chassisnummer 5873.
De Virgo III is er vanaf chassisnummer 10609.

Ruitenwisser motor Virgo I, II en III

Er bestaan twee uitvoeringen, met 3- of met 4 polige stekker ( aansluitingen). Dit heeft te maken met het feit of het wel- of geen interval stand heeft.

Microcar levert jammer geen van beide modellen meer, maar een ander model ruitenwissermotor ( deze is korter). Deze wordt daarom geleverd met een totaal kit. ( steun, arm en ruitenwisserblad) Onze code 3287.

Rem klauw achter MC2.2 kent twee uitvoeringen:
a. remblokjes met "oren" d.i. de zogenaamde alu.uitvoering en zit gemonteerd op de MC1 na serie nr. 109947 en op de MC2 na 401210

b. remblokjes die lijken op die van voor ( deze zijn lager)

Ook zijn er twee modellen "afdichtingen"
a. de standaard afdichting met onderdeel nr. 1003865 en
b. de "harmonica" afdichting met onderdeel nr. 1007476

Remschijven:
a. gemonteerd met 4 bouten
b. met 3 bouten zijn gebruikt op:
1. de MC1 na serie nr. 110507
2.    MC2 na serie nr. 403227

Wielen en banden:
Men is overgestapt van 145/60R13 naar de 145/70R13
a. op de MC1 na serie nr. 111387
b. op de MC2 na serie nr. 405523

Lombardini of Yanmar motor in de MC serie:
Als er in het chassis nummer een Y zit dan is er een Yanmar motor gemonteerd.

Handzender programmeren

Hieronder wordt stap voor stap uitgelegd hoe u de handzender kunt programmeren.

A.  Steek de sleutel in het contactslot.
B.  Draai de sleutel 5 x van UIT naar STARTEN. Iedere draai van UIT naar STARTEN
moet binnen 3 seconden gebeuren. Laat de laatste keer (de vijfde keer) de sleutel 3 
seconden in de STARTEN stand staan.
C.  De richtingaanwijzers zullen 2 seconden constant branden.
D.  U bevindt zich nu in de programmeer modus.
E.  Druk op de ‘sluit’ knop van de eerste handzender => richtingaanwijzers knipperen 2 
maal.
F.  Druk op de ‘sluit’ knop van de tweede handzender => richtingaanwijzers knipperen 
2 maal.

Beide handzenders zijn nu geprogrammeerd op het voertuig.

Modules Microcar met origineel nummer

 

Modificatie ruitenwissermotor Microcar Virgo

TECHNICAL INFORMATION

N° 239 Of January 8th 2003

EVOLUTION OF THE FRONT WINDSCREEN WIPER MOTOR

From the serial number 24900, the VIRGO are fitted with a new version of front windscreen wiper motor.

This engine is fitted with a heat security which allows the engine to stop when it is used a long time dry.

As our previous supplier will not manufacture for the spare part department anymore, we offer you a kit “new version” which goes at the same place as the old one without big modification.

DESIGNATION

REF.

Front windscreen wiper motor Italtergi

1 000 684

Front windscreen wiper arm Italtergi

1 001 851

Front windscreen wiper brush italtergi

1 001 852

Kit of screw front wiper motor Italtergi

1 002 280

Front alloy wiper clip

1 000 109

 

The old parts will be replaced according to the following board :

OLD VERSION

NEW VERSION

DESIGNATION

REF

    QTY 

DESIGNATION

REF

QTY

Front wiper motor

0675208

1

Kit wiper motor. Italtergi

1 002 279

1

Front wiper arm

0675205

1

Front wiper arm

1 001 851

1

Front wiper brush 

0675206

1

Front wiper brush

1 001 852

1

Front wiper clip

0669571

1

Front alloy wiper clip

1 000 109

1

 

The kit of the wiper motor is made up with :

-  1 wiper motor + screw : 1000684
-  1 wiper arm : 1001851
-  1 wiper brush : 1001852   
-  1 clip : 1000109

CAUTION : the motor ITALTERGI mustbe fitted with the wiper arm ITALTERGI.

FITTING OF THE FRONT WIPER MOTOR KIT (ITALTERGI)

1) Take out the 50 amp fuse or disconnect the battery terminal (according to the case).

2) Push aside the dashboard :

- Take off the flywheel (torx screws).
- Take off the upper and lower steering cover.
- Take off the whole dashboard.

-> Two screws door pillars
-> Two upper plastic rivets
-> Unplug the meter cable
-> Take off the door seals in order to avoid frictions on the dashboard and to easy its clearance.
-> Push aside the dashboard.

CAUTION : Four double sides are positioned between the dashboard and the apron (it can resist), avoid the frictions of the steering with the rear printed circuit of the instrument panel.

- Unplug the door switch and the loud speakers and the 4 plugs of the instrument panel.

3) Push aside the insulation of the dashboard in order to have access to clip fixing, take out the whole engine and the clip.

4) Prepare the new motor Italtergi :
-  Cut the earth cable –it makes double use with the mass of the beam (PICTURE 1).

  

                    Picture 1                                                         Picture 2

- Fit the alloy clip on the engine without tightening the screws, fit the flat screw until the end of the thread, put the conical spacer and the waterproof seal (PICTURE 2).

- Position the engine inside the body.
Outside, position the seal, the conical spacer and the screw (PICTURE 3) After having tightened this one, put the screw cover and position the arm and the brush. Then, pierce the apron according to the position ofthe clip (PICTURE 4).

  

                       Picture 3                                                       Picture 4

- Tight definitively the screws of the clip, do notforget to position the mass of the beam under the upper screw

                       Picture 5

5) Fit back the dashboard

-  Reconnect the loudspeakers and the door switches.

CAUTION: Do not tear the printed circuit of the dashboard when fitting the steering column. Check the functioning of the engine before the complete assembly.

Resetten onderhoudsindicator 5000 KM Dué 2

Het instrumentenpaneel van de Microcar Dué is uitgerust met een onderhoudsindicator welke als 
eerste zichtbaar wordt bij 500 km en daarna elke 5000 km. 

Het aftellen tot aan de eerstvolgende servicebeurt is zichtbaar op het display wanneer de sleutel in de 
contact positie is gedraaid. De afgelezen stand knippert 3 keer voordat het display weer naar de totale 
km stand springt. 

Zodra de indicator gereset is, zal het display 3 geluidssignalen geven. Als het onderhoud niet is 
uitgevoerd zal er bij elke start 3 keer een pieptoon klinken en de overschreden kilometers, 
voorafgaand door een min teken, in beeld getoond worden. 

Als het onderhoud is uitgevoerd, zijn de onderstaande instructies van toepassing voor het resetten: 

-  Druk op knop (1). 
-  Zet het voertuig op contact en blijf knop 1 ingedrukt houden gedurende 10 seconden. De km 
stand wordt zichtbaar. 
-  Laat de knop los. 
-  Druk de knop nogmaals in gedurende 3 seconden tot dat 5000 km op het display verschijnt.

Let op: Bij het goedkoopste model (waar geen binnenverlichting aanwezig is) kan je het display alleen resetten als je de bruine draad die rechts onder het dashboard hangt door verbindt (deze bedrading zou normaal dienen voor de deurschakelaar).


 

Overzichtspagina